تارهای مو نیز مانند سایر اندام های بدن انسان نیاز به مراقبت دارند و در صورت عدم مراقبت صحیح به مرور زمان به دلیل شرایط ناسالم ضعیف، شکننده و آسیب جدی می بینند.

ماسک مو یکی از پرکاربردترین محصولات برای داشتن موهایی سالم، براق و برق دار است. شاید برایتان سوال پیش بیاید که ماسک مو چیست و چه کاربردهایی دارد؟ در ادامه این پست از فروشگاه اینترنتی آمیلی ، شما را از ابتدا تا چهره با این محصول تقویت کننده مو آشنا خواهیم کرد، پس با ما همراه باشید.

ماسک مو در واقع یک محصول آرایشی است که استفاده روزانه از تارهای مو را شاداب و سالم می کند و خشکی مو را تا حد زیادی برطرف می کند. به لطف ماسک های مو با کیفیت بالا، می توانید از شکافتن انتهای مو و شکستگی مو جلوگیری کنید، موهای خود را تغذیه و مرطوب کنید.

این محصول نقش مهمی در حالت دهنده و حالت دهنده عمیق مو دارد و از حالت دهنده ها ضخیم تر است. برای تاثیر و جذب بهتر ماسک مو باید اجازه دهید ماسک مدت بیشتری روی مو بماند.

مزایا و فواید استفاده از ماسک مو

در ترکیب ماسک مو ویتامین A، ویتامین E، امگا 3، 6 و 9، کراتین و روغن آرگان فراوان وجود دارد که در انواع مختلف به فروش می رسد.

فواید و مزایای استفاده از ماسک مو عبارتند از:

  • رفع رنگ موهای دکلره شده و رنگ شده
  • درخشش مو
  • موها را درخشان و نرم می کند،
  • رطوبت مو را افزایش می دهد و از شکستگی مو جلوگیری می کند.
  • جلوگیری از تاول زدن
  • حفظ سلامت پوست سر
  • حفظ سلامت فولیکول ها و ریشه مو
  • تقویت موهای آسیب دیده و  وز
  • کاهش آسیب های ناشی از عدم مراقبت صحیح از مو
  • جلوگیری از تاثیر آلودگی محیطی بر روی مو

مواد موثر در ماسک مو چیست؟

ماسک های مو معمولا حاوی عصاره جوجوبا، روغن نارگیل، آلوئه ورا، روغن زیتون، عسل، روغن آووکادو، زرده تخم مرغ، موز و غیره هستند. همه این ترکیبات می توانند مو را مرطوب کرده و رطوبت از دست رفته مو را بازگردانند.

آلوئه ورا به دلیل خاصیت ضد التهابی پوست سر را بهبود می بخشد و به تغذیه مو کمک می کند. روغن نارگیل، زیتون و جوجوبا نیز به عمق ساقه مو نفوذ کرده و از موخوره و وز شدن مو جلوگیری می کند. تخم مرغ و موز نیز مواد موثری در کاهش شوره سر هستند که باعث افزایش رشد مو، تقویت و روشن شدن تارهای مو می شود.

پایه ماسک مو دو نوع است: روغن و آب. هنگام استفاده از ماسک موی پایه آب، آن را با آب بشویید و در هنگام استفاده از ماسک موی پایه روغنی، آن را با شامپو بشویید. همانطور که گفته شد ماسک مو فواید زیادی برای تقویت مو دارد.

نحوه استفاده از ماسک مو

برای استفاده از ماسک مو باید نحوه استفاده از این محصول را بدانید.

  • قبل از استفاده، موها را با شامپو بشویید

تمیز کردن موها قبل از استفاده از ماسک مو بسیار مهم است. آلودگی های محیطی در طول روز بر روی فیبر مو تاثیر می گذارد و باعث خشکی و تورم مو می شود که حتی از رسیدن مواد مغذی به تار مو جلوگیری می کند. با شستن مو با شامپوی مناسب آلودگی های محیطی از روی موها زدوده شده و تارهای مو مواد مغذی را جذب می کنند.

برای استفاده از ماسک مو معمولاً باید 3 تا 5 دقیقه طبق دستورالعمل صبر کنید تا مواد مغذی خوب جذب ساقه مو شوند.

  • ماساژ ساقه مو با ماسک مو

اگر موهای خیلی بلندی دارید، بهتر است هنگام استفاده از ماسک مو، موهای خود را به قسمت های مختلف تقسیم کنید و با انگشت ماسک را به هر قسمت بزنید.

از قرار دادن ماسک مو در فاصله 10-5 سانتی متری از ریشه مو خودداری کنید. از ماسک مو بیشتر در انتهای ریشه استفاده کنید، این قسمت از مو معمولا شکننده تر و آسیب دیده تر است. بنابراین توجه بیشتری لازم است. می توانید از یک شانه دندانه پهن استفاده کنید تا ماسک مو را به طور یکنواخت در سراسر موهای خود پخش کنید.

  • شستشوی مو پس از جذب

در بیشتر موارد باید 3 تا 5 دقیقه بعد از ماساژ دادن ماسک به ساقه موهای خود موهای خود را بشویید، برای این کار بهتر است از آب گرم استفاده کنید.

البته در برخی از مدل های ماسک مو نیاز است که ماسک یک شب روی موهای شما بماند، در این صورت باید از کلاه مخصوص استفاده کنید و پس از مدتی موهای خود را آبکشی کنید.

انواع ماسک مو

دو نوع ماسک مو وجود دارد که در داخل حمام و یا در خارج از حمام استفاده می شود. ماسک های مو در خارج از حمام حاوی مواد شیمیایی بسیار کمی هستند. بنابراین، آبکشی نکردن هرگز به مو آسیب نمی رساند. در ادامه با انواع ماسک مو بیشتر آشنا خواهید شد.

هر دو نوع ماسک مو با توجه به نیاز مصرف کننده مدل های مختلفی با کاربردهای متفاوت دارند. تاثیر هر ماسک مو با توجه به ترکیبات و مواد به کار رفته در آن متفاوت است. انواع ماسک مو دارای خواص مرطوب کنندگی، ترمیم کننده، حجم دهنده، ضد موخوره، ضد وز و متعادل کننده رنگ بنا به سلیقه شما هستند. انواع ماسک مو قبل و بعد از حمام عبارتند از:

  • ماسک تقویت کننده مو
  • ماسک مو مرطوب کننده
  • ماسک نرم کننده مو
  • ماسک ترمیم کننده مو
  • ماسک محافظ مو
  • ماسک مو کراتینه
  • ماسک مو برای موهای سالم
  • ماسک موی ضد وز مناسب موهای آسیب دیده

ماسک مو با کیفیت پایین

برخی از عوارض جانبی عمده استفاده از ماسک های موی بی کیفیت، ریزش شدید مو، التهاب و حساسیت پوست سر و در نهایت طاسی است. عوارض جدی و مهم استفاده از ماسک موی نامعتبر، بی کیفیت و ارزان معمولاً ناشی از وجود مواد مضری مانند سولفات ها و پارابن ها است.

از طرفی استفاده طولانی مدت از ماسک های مو حاوی مواد مضری مانند سولفات و پارابن باعث خشکی و آسیب به فیبر مو می شود. برای جلوگیری از چنین عوارضی بهتر است از برندهای معتبر و باکیفیت استفاده کنید.

با بهترین برند ماسک مو آشنا شوید

برای خرید ماسک مو با کیفیت لازم است محصول خود را از یک برند معتبر خریداری کنید. ماسک های مختلفی با توجه به نیاز و نوع مو در بازار وجود دارد. اما نمی توان گفت که همه آنها اصل و با کیفیت هستند.

پس از شناخت نوع مو و پی بردن به مشکلات آن، باید از ماسک های مو از بهترین برندها برای تقویت موهای خود استفاده کنید.

استفاده از ماسک مو واشامی

ماسک کراتین مو واشامی یک محصول مطمئن، سالم و مغذی می باشد، و همچنین میتوان از ماسک موی واشامی به عنوان یک محصول درمانی نیز نام برد.

اصولا خانوم هایی که دارای موهای نا فرم و ضعیفی هستند برای حل این مشکل به سراغ کراتینه کردن مو های سر می روند، مخصوصا در ایران کراتینه کردن مو ها بسیار رایج می باشد و بعد آن استفاده از ماسک های مو کراتینه نیز سفارش میشود، ماسک مو روغن بادام یکی از بهترین گزینه ها برای شما و سلامت مو سر است.

این محصول استثنایی موجب ترمیم سلول های مرده مو میشود و حالتی صاف و لخت به موهای وز و مجعد می بخشد، ماسک موی واشامی موهای وز شما را به سرعت صاف میکند.

این نکات را هرگز فراموش نکنید

  • استفاده از ماسک مو یک بار در هفته یک راه مطمئن برای داشتن موهایی سالم است.
  • همیشه برای شستن موهای خود از آب سرد استفاده کنید، زیرا آب سرد به بسته شدن کوتیکول های مو کمک می کند، موخوره را کاهش می دهد و مو را مرطوب نگه می دارد. البته می توانید قبل از استفاده از ماسک مو از آب گرم برای شستن موها استفاده کنید. زیرا کوتیکول هایی که در این مرحله باز می شوند موها را برای دریافت اجزای مرطوب کننده و مغذی ماسک مو آماده می کنند.
  • همیشه از یک شانه با دندانه پهن برای باز کردن موهای خود استفاده کنید. این کار از گره خوردن مو و ایجاد الکتریسیته ساکن جلوگیری می کند.
  • مطمئن شوید که با انتخاب ماسک موی مناسب موهای خود را درمان می کنید تا به نتیجه دلخواه برسید. به عنوان مثال، استفاده از ماسک موی پروتئینی در زمانی که موهای شما فاقد پروتئین هستند، فقط آنها را خشک می کند و این نتیجه قطعاً آن چیزی نیست که شما به دنبال آن هستید.