قد بلند بودن مزایای خودش را دارد. قد بلندتر باعث می شود لاغرتر، عضلانی تر و با اعتماد به نفس بیشتر به نظر برسید. متأسفانه برخلاف وزن، قد افراد به راحتی قابل تغییر نیست و رشد قد به عوامل زیادی بستگی دارد.

در دوران بلوغ، رشد قد می تواند تا 4 اینچ در سال افزایش یابد. افراد در این دوره به حداکثر قد خود می رسند. به طور معمول، رشد در دختران زودتر از پسران شروع می شود و در حدود 16 سالگی متوقف می شود. پسران در پایان بلوغ رشد ناگهانی قد را تجربه می کنند. موضوعی که باعث سردرگمی افراد می شود افزایش قد بعد از بلوغ است.

عامل اصلی تعیین کننده قد، ساختار ژنتیکی فرد است. حضور افراد قد بلند در خانواده نسبت به سایر عوامل موثرتر است. عوامل خارجی مانند تغذیه و ورزش نقش کمتری دارند. متأسفانه، شما نمی توانید ساختار ژنتیکی خود را تغییر دهید. با این حال، عوامل خاصی می توانند قد شما را در دوران بلوغ به حداکثر برسانند. همچنین رژیم غذایی مناسب و ورزش منظم در بزرگسالی به شما کمک می کند قد بلندتر به نظر برسید.

چه عاملی قد افراد را تعیین می کند؟

چه عاملی قد افراد را تعیین می کند؟

قد توسط عوامل مختلفی تعیین می شود، از جمله:

  • ژنتیکی
  • جنسیت
  • شرایط و بیماری های خاص
  • تغذیه
  • ورزش

رژیم غذایی سالم

رژیم غذایی سالم برای داشتن اندامی متناسب بسیار مهم است. تغذیه متعادل برای رشد به خصوص در سال های جوانی بسیار مهم است. غذاهای غنی از مواد مغذی پتانسیل رشد شما را به حداکثر می رساند. بزرگسالان نیز می توانند بدن خود را متناسب و سالم نگه دارند.

رژیم غذایی سالم

مواد مغذی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا به تقویت استخوان ها و مفاصل برای رشد قد کمک کند. مطالعات و شواهد نشان می دهد که رژیم غذایی یکی از عوامل اصلی رشد قد است. مشاهدات ثابت کرده است که تفاوت قد افراد در شرایط مختلف اقتصادی بسیار زیاد است.

کلسیم، منیزیم و ویتامین D ریزمغذی هایی هستند که برای استحکام استخوان ها باید مصرف شوند. پروتئین ها همچنین به ترمیم آسیب های بافتی کمک می کنند. برخی از مطالعات نشان می دهد که پروبیوتیک ها رشد را در کودکان افزایش می دهند. این مواد مغذی برای بدن ضروری هستند و در سال های اول رشد روی قد فرد تاثیر می گذارند.

تاثیر بلوغ بر قد

افراد در دوران نوجوانی به سرعت رشد می کنند. جدول زمانی رشد بر اساس جنسیت متفاوت است. دختران در کودکی به سرعت بزرگ می شوند. آنها زودتر از مردان به بلوغ می رسند. در این دوره قد آنها نیز به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. بلوغ در دختران معمولا بین 8 تا 13 سالگی اتفاق می افتد.

در بیشتر موارد، قاعدگی در دختران پس از رسیدن به حداکثر قد رخ می دهد. دختران یک یا دو اینچ بعد از قاعدگی رشد می کنند. 14 تا 16 سالگی دوره ای است که رشد بیشتر دختران متوقف می شود و ادامه نمی یابد. آنها در این سن به حداکثر قد خود می رسند. بعد از این سن دیگر رشد بلندتری وجود ندارد.

به طور متوسط، پسران دو سال دیرتر از دختران به حداکثر قد خود می رسند. آنها معمولا بلندتر از ماده ها هستند. برخی از پسران در 11-12 سالگی بالغ می شوند در حالی که برخی دیگر در 13-14 سالگی بالغ می شوند.

بلوغ دیررس سریعتر از حد طبیعی رشد می کند تا زمان از دست رفته جبران شود. پسران در دوران بلوغ به طور متوسط ​​سالانه سه اینچ رشد می کنند. در پایان دوره نوجوانی، آنها به 92 درصد قد بزرگسالان خود می رسند.

ژنتیک تاثیر بیشتری بر قد افراد دارد. مطالعات روی دوقلوها نشان می دهد که وراثت بزرگترین عامل تعیین کننده تیپ بدنی افراد است. اگر پدر و مادر فردی قد بلند باشند، احتمال قد بلند آن فرد نیز بیشتر است. همچنین اگر والدین فردی کوتاه قد باشند، احتمال کوتاه قد بودن بسیار زیاد است. جنسیت یکی دیگر از عوامل بیولوژیکی است که در تعیین قد افراد نقش دارد. به طور کلی زنان پتانسیل قد پایین تری نسبت به مردان دارند.

ورزش برای افزایش قد

ورزش منظم برای کودکان و بزرگسالان ضروری است. ورزش باعث افزایش تولید هورمون رشد می شود. تمرینات قدرتی و کاردیو شما را تناسب اندام و لاغر نگه می دارد.

ورزش به شما کمک می کند قد بلندتر به نظر برسید. ورزش هایی مانند یوگا و سایر تمرینات انعطاف پذیری نیز می تواند کمک کننده باشد. افراد مسن می توانند برای پیشگیری از پوکی استخوان ورزش های کم شدت و منظم مانند پیاده روی و تمرینات قدرتی انجام دهند.

اهمیت وضعیت بدن برای بلند قد بودن

اهمیت وضعیت بدن برای بلند قد بودن

نحوه نشستن، ایستادن و خوابیدن شما تاثیر زیادی بر قد افراد دارد. خم شدن مداوم بدن باعث تغییر انحنای طبیعی ستون فقرات می شود زیرا بدن باید با موقعیت خود سازگار شود. در کنار معایب زیاد راه رفتن و خمیدن، روی قد شما نیز تاثیر می گذارد. ورزش منظم برای حفظ وضعیت بدنی خوب می تواند شما را بلندتر از آنچه هستید نشان دهد.

صاف راه رفتن و صاف نشستن می تواند قد شما را تا 2 اینچ افزایش دهد. شما می توانید با راه رفتن مستقیم به بالاترین پتانسیل قد خود برسید. کاهش قد به دلیل خم شدن ستون فقرات و افتادگی شانه ها اتفاق می افتد. صبر و تلاش مداوم تمام چیزی است که برای حفظ اندام خود در فرم خوب نیاز دارید.

به یاد داشته باشید که هنگام راه رفتن همیشه پشت خود را صاف نگه دارید و صاف بایستید. راه رفتن با وضعیت مناسب یک وضعیت ایده آل برای بدن شما است. به وضعیت بدن خود توجه کنید. پاهای خود را کمی باز کنید و دست ها را به بدن نزدیک کنید. از قرار دادن دست ها در جیب خودداری کنید زیرا باعث افتادگی شانه های شما می شود.

عمود نشستن را تمرین کنید. نشستن طولانی در نهایت منجر به قوز می شود. وضعیت خود را اصلاح کنید. می توانید از صندلی های پشت باز استفاده کنید تا کمرتان خم نشود. وضعیت خواب نیز نقش مهمی در قد شما دارد. از هر وضعیتی که کمر و گردن شما را کش می دهد خودداری کنید. صاف یا به پهلو دراز بکشید و یک بالش بین پاهای خود قرار دهید تا وضعیت مناسب ستون فقرات خود را حفظ کنید.

بهترین پودر افزایش قد لارا

پودر افزایش قد لارا یکی از بهترین پودر افزایش قد، از مواد اولیه بسیار مرغوب تهیه شده است. این ترکیبات وقتی جذب بدن شوند باعث ترشح هورمون رشد قد خواهند شد و در نتیجه به طور یقین برخلاف باور عموم مردم، امکان رشد تا سن 26 سالگی وجود دارد و ثابت شده است.

می توانید ازکپسول کلسیم  به عنوان مکمل افزایش قد کنار این محصول استفاده کنید. ( به جز کودکان )

ترکیبات پودر افزایش قد لارا 

مثل ریشه گیاه اریسا و جین سینگ

طرز استفاده از پودر افزایش قد لارا

کل پودر افزایش قد را با یک کیلو گرم عسل مخلوط کرده و هر روز بعد از صبحانه نصف قاشق چایخوری میل کرده این مقدار برای ۹ ماه (یک دوره) کافی هست. به جای عسل می توانید از شیره انگور یا .. هم استفاده کنید.