یکی از محبوب ترین راه ها برای درمان یا مراقبت از موهای آسیب دیده استفاده از ماسک موی کراتینه است. ماسک مو کراتینه نه تنها موهای خشک و آسیب دیده را درمان می کند، بلکه به سلامت و درخشندگی مو نیز کمک می کند. افراد زیادی در دنیا هستند که موهای صاف و سالمی دارند و برای خشک کردن و صاف کردن موهای خود از سشوار و اتو استفاده می کنند.

اما دانستن این نکته مفید است که استفاده مداوم از این دو محصول باعث آسیب و خشک شدن موها و یا از دست دادن درخشندگی آن می شود. البته این دستگاه ها به فولیکول های مو نیز آسیب می رسانند و باعث شل شدن فولیکول های مو می شوند.

قبل از اینکه بگوییم ماسک موی کراتینه برای کدام نوع مو مناسب است، دانستن این نکته مفید است که کراتین نوعی پروتئین است که به طور طبیعی در موهای افراد یافت می شود و یکی از دلایل براق و صاف ماندن مو برای مدتی است. وجود کراتین پس از مدتی با تغییر رژیم غذایی و عادات بد غذایی، موها کم می شوند و در نتیجه موها نرمی و درخشندگی خود را از دست می دهند.

بیشتر بخوانید: ماسک مو چیست و طرز استفاده

با استفاده از ماسک کراتینه پروتئین لازم به موهای شما می رسد و پس از چند بار استفاده، طراوت از دست رفته برمی گردد.کراتینه به طور کلی برای موهای خشک و وز طولانی مدت مناسب است و استفاده از این ماده نشاط از دست رفته شما را باز می گرداند. کراتینه به موهای شما

انواع ماسک موی کراتینه

ماسک های کراتینه مو انواع مختلفی دارند که برخی از این محصولات را می توان بعد از حمام و برخی را در حین حمام استفاده کرد. برای استفاده از این محصولات در حمام، پس از استفاده از شامپو، مقداری از ماسک مو را به تارهای خود بمالید و با انگشتان خود ماساژ دهید، سپس پس از پنج دقیقه موهای خود را آبکشی کنید.

بهتر است این ماسک را بعد از هر بار استحمام استفاده کنید تا به موهای رنگ شده آسیب نرسد. نوع دیگری از ماسک موی کراتینه یک برند محافظ است که برای تغذیه موهای آسیب دیده مناسب است، به موهای آسیب دیده درخشندگی می دهد، بهترین تقویت کننده و مرطوب کننده مو محسوب می شود و موهای خشک و وز را به راحتی شانه می کند.

روش استفاده: این ماسک مو در حمام استفاده می شود. بعد از شامپو زدن، ماسک را روی ساقه مو بمالید و بعد از 5 دقیقه موهایتان را آبکشی کنید. برای ترمیم و بازسازی عمیق می توانید هفته ای یکبار از این محصول استفاده کنید.

تفاوت بین ماسک موی معمولی و کراتینه

تفاوت بین ماسک موی معمولی و کراتینه

تفاوت آنها در این است که معمولا برای موهای سالم استفاده می شود و فقط برای حالت دادن و حالت دادن استفاده می شود، اما محصول دارای کراتینه نه تنها مو را زیبا می کند، بلکه باعث تقویت فیبر مو و بهبود وضعیت آن می شود. موهای آسیب دیده و رنگ شده را درمان می کند.

به طور کلی استفاده از ماسک مو کراتینه تفاوتی با سایر ماسک های مو ندارد اما استفاده از آن برای انواع مو مناسب و توصیه می شود.

بیشتر بخوانید: بهترین زمان استفاده از ماسک مو

ماسک مو با کیفیت پایین

برخی از عوارض جانبی عمده استفاده از ماسک های موی بی کیفیت، ریزش شدید مو، التهاب و حساسیت پوست سر و در نهایت طاسی است. عوارض جدی و مهم استفاده از ماسک موی نامعتبر، بی کیفیت و ارزان معمولاً ناشی از وجود مواد مضری مانند سولفات ها و پارابن ها است.

از طرفی استفاده طولانی مدت از ماسک های مو حاوی مواد مضری مانند سولفات و پارابن باعث خشکی و آسیب به فیبر مو می شود. برای جلوگیری از چنین عوارضی بهتر است از برندهای معتبر و باکیفیت استفاده کنید.

با بهترین برند ماسک مو آشنا شوید

با بهترین برند ماسک مو آشنا شوید

   برای خرید ماسک مو با کیفیت لازم است محصول خود را از یک برند معتبر خریداری کنید. ماسک های مختلفی با توجه به نیاز و نوع مو در بازار وجود دارد. اما نمی توان گفت که همه آنها اصل و با کیفیت هستند.

پس از شناخت نوع مو و پی بردن به مشکلات آن، باید از ماسک های مو از بهترین برندها برای تقویت موهای خود استفاده کنید.

ماسک مو واشامی

ماسک مو کراتین واشامی یک محصول مطمئن ،سالم و مغذی می باشد، و همچنین میتوان از ماسک موی واشامی به عنوان یک محصول درمانی نیز نام برد.

اصولا خانوم هایی که دارای موهای نا فرم و ضعیفی هستند برای حل این مشکل به سراغ کراتینه کردن مو های سر می روند، مخصوصا در ایران کراتینه کردن مو ها بسیار رایج می باشد وبعد آن استفاده از ماسک های مو کراتینه نیز سفارش میشود،ماسک مو روغن بادام یکی از بهترین گزینه ها برای شما و سلامت مو سر است.

این محصول استثنایی موجب ترمیم سلول های مرده مو میشود و حالتی صاف و لخت به موهای وز و مجعد می بخشد،ماسک موی واشامی موهای وز شما را به سرعت صاف میکند.

این نکات را هرگز فراموش نکنید

  • استفاده از ماسک مو یک بار در هفته یک راه مطمئن برای داشتن موهایی سالم است.
  • همیشه برای شستن موهای خود از آب سرد استفاده کنید، زیرا آب سرد به بسته شدن کوتیکول های مو کمک می کند، موخوره را کاهش می دهد و مو را مرطوب نگه می دارد. البته می توانید قبل از استفاده از ماسک مو از آب گرم برای شستن موها استفاده کنید. زیرا کوتیکول هایی که در این مرحله باز می شوند موها را برای دریافت اجزای مرطوب کننده و مغذی ماسک مو آماده می کنند.
  • همیشه از یک شانه با دندانه پهن برای باز کردن موهای خود استفاده کنید. این کار از گره خوردن مو و ایجاد الکتریسیته ساکن جلوگیری می کند.
  • مطمئن شوید که با انتخاب ماسک موی مناسب موهای خود را درمان می کنید تا به نتیجه دلخواه برسید. به عنوان مثال، استفاده از ماسک موی پروتئینی در زمانی که موهای شما فاقد پروتئین هستند، فقط آنها را خشک می کند و این نتیجه قطعاً آن چیزی نیست که شما به دنبال آن هستید.