اکثر والدین دوست دارند فرزندانی قد بلند داشته باشند زیرا قد بلند بودن یکی از نشانه های سلامتی محسوب می شود. اما سوال اینجاست که چگونه می توانیم قد فرزندمان را افزایش دهیم؟

در پاسخ به این موضوع باید بگوییم که عوامل زیادی بر رشد قد تاثیر می گذارند. اما مشخص می شود که 60 تا 80 درصد قد نهایی مربوط به ژنتیک است و درصد باقیمانده به عوامل محیطی مانند تغذیه و ورزش مربوط می شود.

بیشتر افراد از یک سالگی تا شروع بلوغ سالانه 5 سانتی متر رشد می کنند و سپس تا پایان بلوغ سالی 4 سانتی متر رشد می کنند. با این حال، نرخ رشد هر کس متفاوت است.

همچنین بخوانید: چاق شدن صورت در یک هفته

افزایش قد معمولاً در دختران در اوایل بلوغ اتفاق می افتد، اما پسرها ممکن است تا اواخر بلوغ افزایش ناگهانی قد را تجربه نکنند.

رشد قد معمولا پس از بلوغ متوقف می شود. این بدان معنی است که بعید است که یک فرد بالغ از آن چیزی که هست بلندتر شود.

اگر فرزند شما وارد دوران بلوغ می شود و آنطور که باید رشد نمی کند، در اینجا نکاتی وجود دارد که به شما کمک می کند از پتانسیل رشد کودک خود حداکثر استفاده را ببرید. راه حل های زیر به حفظ گردن و جلوگیری از کوتاهی در بزرگسالی کمک می کند.

استفاده از قرص های افزایش قد مورد تایید وزارت بهداشت

از مکمل ها با احتیاط استفاده کنید

در شرایط محدود، تقویت کننده ها می توانند به افزایش قد و جلوگیری از کوتاه شدن کمک کنند. به عنوان مثال، اگر فرزند شما شرایطی دارد که بر تولید هورمون رشد (HGH) تأثیر می گذارد، ممکن است به توصیه پزشک از مکمل های حاوی HGH مصنوعی استفاده کند.

در موارد دیگر، افراد، به ویژه بزرگسالان، باید از مصرف مکمل های افزایش قد خودداری کنند. زیرا وقتی صفحات رشد با یکدیگر ترکیب می شوند، با وجود ادعای قرصی که مصرف می کنید، شانسی برای افزایش قد وجود ندارد.

همچنین بخوانید: بهترین پودر افزایش قد

آیا قرص های افزایش قد موثر هستند؟

قرص های افزایش قد حاوی مواد مغذی مانند ویتامین D، ویتامین B1، ویتامین B2، ویتامین C و کلسیم هستند که برای رشد قد ضروری هستند. مصرف این مکمل ها می تواند به افزایش قد کمک کند، زیرا رژیم های غذایی اغلب تمام این ترکیبات را به طور کامل و کافی فراهم نمی کنند.

عوارض داروهای افزایش قد چیست؟

به طور کلی استفاده از قرص ها و مکمل های حاوی ویتامین خطر خاصی ندارد. اما از آنجایی که افراد مختلف نیازهای ویتامینی متفاوتی دارند، لازم است با پزشک مشورت شود.

در مورد آمپول های مبتنی بر هورمون رشد (HGH) باید گفت که این داروها برای کودکان و نوجوانان مبتلا به کمبود هورمون رشد موثر است. اما استفاده از این داروها تنها با تجویز پزشک امکان پذیر است.

استفاده از HGH بدون تجویز پزشک عوارض زیادی دارد و منجر به مشکلاتی مانند آکنه شدید پوست، ژنیکوماستی، طاسی زودرس، کاهش کلسترول خوب، افزایش کلسترول بد، چربی خون بالا، تحریک پذیری، پرخاشگری، اختلال عملکرد کبد و کلیه، تومورها می شود. • آتروفی کبدی، بیضه، کاهش ذخیره اسپرم، درد در هنگام ادرار، پروستاتیت، ناتوانی جنسی، اختلال نعوظ، ناباروری و توقف رشد.

چه عاملی قد افراد را تعیین می کند؟

قد توسط عوامل مختلفی تعیین می شود، از جمله:

  • ژنتیکی
  • جنسیت
  • شرایط و بیماری های خاص
  • تغذیه
  • ورزش

رژیم غذایی سالم

رژیم غذایی سالم برای داشتن اندامی متناسب بسیار مهم است. تغذیه متعادل برای رشد به خصوص در سال های جوانی بسیار مهم است. غذاهای غنی از مواد مغذی پتانسیل رشد شما را به حداکثر می رساند. بزرگسالان نیز می توانند بدن خود را متناسب و سالم نگه دارند.

مواد مغذی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا به تقویت استخوان ها و مفاصل برای رشد قد کمک کند. مطالعات و شواهد نشان می دهد که رژیم غذایی یکی از عوامل اصلی رشد قد است. مشاهدات ثابت کرده است که تفاوت قد افراد در شرایط مختلف اقتصادی بسیار زیاد است.

کلسیم، منیزیم و ویتامین D ریزمغذی هایی هستند که برای استحکام استخوان ها باید مصرف شوند. پروتئین ها همچنین به ترمیم آسیب های بافتی کمک می کنند. برخی از مطالعات نشان می دهد که پروبیوتیک ها رشد را در کودکان افزایش می دهند. این مواد مغذی برای بدن ضروری هستند و در سال های اول رشد روی قد فرد تاثیر می گذارند.

ورزش برای افزایش قد

ورزش منظم برای کودکان و بزرگسالان ضروری است. ورزش باعث افزایش تولید هورمون رشد می شود. تمرینات قدرتی و کاردیو شما را تناسب اندام و لاغر نگه می دارد.

ورزش به شما کمک می کند قد بلندتر به نظر برسید. ورزش هایی مانند یوگا و سایر تمرینات انعطاف پذیری نیز می تواند کمک کننده باشد. افراد مسن می توانند برای پیشگیری از پوکی استخوان ورزش های کم شدت و منظم مانند پیاده روی و تمرینات قدرتی انجام دهند.

اهمیت وضعیت بدن برای بلند قد بودن

اهمیت وضعیت بدن برای بلند قد بودن

نحوه نشستن، ایستادن و خوابیدن شما تاثیر زیادی بر قد افراد دارد. خم شدن مداوم بدن باعث تغییر انحنای طبیعی ستون فقرات می شود زیرا بدن باید با موقعیت خود سازگار شود. در کنار معایب زیاد راه رفتن و خمیدن، روی قد شما نیز تاثیر می گذارد. ورزش منظم برای حفظ وضعیت بدنی خوب می تواند شما را بلندتر از آنچه هستید نشان دهد.

همچنین بخوانید: بهترین قرص افزایش قد بزرگسالان

صاف راه رفتن و صاف نشستن می تواند قد شما را تا 2 اینچ افزایش دهد. شما می توانید با راه رفتن مستقیم به بالاترین پتانسیل قد خود برسید. کاهش قد به دلیل خم شدن ستون فقرات و افتادگی شانه ها اتفاق می افتد. صبر و تلاش مداوم تمام چیزی است که برای حفظ اندام خود در فرم خوب نیاز دارید.

به یاد داشته باشید که هنگام راه رفتن همیشه پشت خود را صاف نگه دارید و صاف بایستید. راه رفتن با وضعیت مناسب یک وضعیت ایده آل برای بدن شما است. به وضعیت بدن خود توجه کنید. پاهای خود را کمی باز کنید و دست ها را به بدن نزدیک کنید. از قرار دادن دست ها در جیب خودداری کنید زیرا باعث افتادگی شانه های شما می شود.

عمود نشستن را تمرین کنید. نشستن طولانی در نهایت منجر به قوز می شود. وضعیت خود را اصلاح کنید. می توانید از صندلی های پشت باز استفاده کنید تا کمرتان خم نشود. وضعیت خواب نیز نقش مهمی در قد شما دارد. از هر وضعیتی که کمر و گردن شما را کش می دهد خودداری کنید. صاف یا به پهلو دراز بکشید و یک بالش بین پاهای خود قرار دهید تا وضعیت مناسب ستون فقرات خود را حفظ کنید.

قرص افزایش قد مورد تایید وزارت بهداشت

پودر افزایش قد لارا مورد تایید وزارت بهداشتیکی از بهترین پودر افزایش قد، از مواد اولیه بسیار مرغوب تهیه شده است. این ترکیبات وقتی جذب بدن شوند باعث ترشح هورمون رشد قد خواهند شد و در نتیجه به طور یقین برخلاف باور عموم مردم، امکان رشد تا سن 26 سالگی وجود دارد و ثابت شده است.

می توانید از کپسول کلسیم  به عنوان مکمل افزایش قد کنار این محصول استفاده کنید. ( به جز کودکان )

ترکیبات بهترین قرص افزایش قد

مثل ریشه گیاه اریسا و جین سینگ

طرز استفاده از بهترین قرص افزایش قد

کل قرص افزایش قد مورد تایید وزارت بهداشت را با یک کیلو گرم عسل مخلوط کرده و هر روز بعد از صبحانه نصف قاشق چایخوری میل کرده این مقدار برای ۹ ماه (یک دوره) کافی هست. به جای عسل می توانید از شیره انگور یا .. هم استفاده کنید.