آیا برای چاق شدن روش سریع و سالمی وجود دارد؟ با اینکه حدود سه پنجم مردم جهان اضافه وزن دارند، گروهی از افراد با مشکل لاغری زیاد روبرو هستند. همان‌طور که اضافه وزن یک موضوع ناراحت‌کننده است، لاغری بیش از حد هم می‌تواند آزارنده باشد. بیشتر مردم به اشتباه فکر می‌کنند فقط بیشتر خوردن باعث چاقی و افزایش وزن سریع می‌شود، در صورتی که قبل از هر چیز باید علت لاغری را پیدا و بر اساس آن راه‌های چاق شدن را امتحان کرد.

بهترین روش‌های طبیعی افزایش وزن سریع

دلایل مختلفی مانند فعالیت بدنی بالا، ژنتیک، بیماری، مسائل روان‌شناختی یا مصرف برخی از داروها باعث لاغری مفرط می‌شود. بهترین کار برای افزایش وزن، مصرف شش وعده غذایی پر کالری در طول روز است. خوراکی‌هایی مانند ماکارونی، آجیل، روغن زیتون یا پنیر جزو غذاهای پرکالری به حساب می‌آیند. شاید فکر کنید با خوردن شیرینی‌جات و نوشابه چاق می‌شوید اما فراموش نکنید که شاید این خوراکی‌ها عدد ترازوی شما را بالا ببرند اما برای سلامتی‌تان مضرند. در ادامه راهکارهای امتحان‌شده‌ای را مطابق با اصول پزشکی و تغذیه‌ای به شما پیشنهاد می‌کنیم تا هم چاق شوید و هم سالم بمانید.

روش اول: پروتئین بیشتری مصرف کنید

پروتئین مهم‌ترین ماده غذایی است که بر افزایش وزن تأثیر می‌گذارد. عضلات ما از پروتئین ساخته شده‌اند. متخصصان تغذیه به افرادی که می‌خواهند چاق شوند توصیه می‌کنند رژیم غذایی با پروتئین بالا اتخاد کنند تا افزایش وزنشان همراه با تقویت عضلات باشد و شکم، پهلو یا کتف اضافی نیاورند.

ماهی سالمون، مرغ، لبنیات، تخم‌مرغ، آجیل، حبوبات و کره بادام‌زمینی سرشار از پروتئین است. شما می‌توانید برای پروتئین بیشتر با دستور پزشک از مکمل‌های پروتئینی هم استفاده کنید.

کره بادام زمینی سرشار از پروتئین

کره بادام‌زمینی در چاقی، به ویژه چاقی صورت، تأثیر دارد. این خوراکی خوشمزه مقادیر قابل توجهی پروتئین دارد. میزان پروتئین موجود در آن با حبوباتی مانند لوبیا، عدس و نخود برابری می‌کند؛ به همین علت می‌تواند باعث افزایش وزن سریع شود. این خوراکی به دلیل داشتن ویتامین B3 پیری را به تعویق می‌اندازد و حجم بافت چربی پوست را افزایش می‌دهد. جالب است بدانید کره بادام‌زمینی خوراکی محبوب ورزشکاران و بدن‌سازان است. این خوراکی باعث حجم‌دهی و عضله‌سازی می‌شود؛ همچنین پروتئین، چربی و فیبر مورد نیاز در طول روز را تأمین می‌کند.

تن ماهی دارای پروتئین و چربی سالم

تن ماهی ارزش غذایی فوق‌العاده‌ای دارد و سرشار از پروتئین است. سطح پروتئین این غذا دو برابر پروتئین موجود در تخم‌مرغ است. تن ماهی نه تنها می‌تواند به افزایش وزن کمک کند بلکه در حفظ سلامت قلب، بهبود عملکرد شناختی مغز، پیشگیری از سرطان، تقویت سیستم ایمنی بدن، سلامت ماهیچه‌ها، کاهش‌تری گلیسیرید، تقویت قوه بینایی و افزایش تمرکز اثرگذار است.

تخم‌مرغ را در وعده‌های پروتئینی خود قرار دهید

تخم‌مرغ به دلیل داشتن مواد معدنی، پروتئین و ویتامین‌های فراوان مانند ویتامین A و ویتامین E مناسب‌ترین غذا برای ورزشکاران یا افرادی است که می‌خواهند سریع چاق شوند. تخم مرغ بزرگ حدوداً شش گرم پروتئین دارد و می‌تواند تمام آمینواسیدهای ضروری بدن را تأمین کند. متخصصان تغذیه معتقدند در طول روز، مصرف سه تخم‌مرغ کامل بی‌خطر است.

روش دوم: ورزش کنید

ورزش کنید

ورزش باعث افزایش اشتها می‌شود. شما می‌توانید بعد از یک تمرین سخت، غذاهای مقوی و سرشار از پروتئین و کالری را مصرف کنید تا سریع‌تر چاق شوید. ورزش باعث می‌شود تا با یک تیر دو نشان بزنید، یعنی هم وزنتان را افزایش دهید و هم به جای اینکه از شکم و پهلو چاق شوید به تقویت عضلات بازو، سینه و پای خود کمک کنید. پیشنهاد ما این است که در باشگاه ثبت‌نام کنید و در هفته دو یا چهار روز خود را به ورزش اختصاص دهید.

ورزش‌های قدرتی با وزنه

ورزش‌های قدرتی بهترین تمرین برای افزایش وزن هستند. این ورزش‌ها به عضله‌سازی کمک می‌کنند. پیشنهاد ما به شما ورزش با دمبل، فیتنس و پیلاتس است. معمولاً برای ورزش‌های قدرتی بهتر است در باشگاه ثبت‌نام کنید تا زیر نظر یک فرد متخصص حرکات را انجام دهید.

شنای سوئدی در خانه انجام دهید

بهترین حرکت برای ورزش در خانه بدون اینکه به ابزار خاصی احتیاج داشته باشید «شنا سوئدی» است. این ورزش به تقویت ماهیچه‌ها کمک می‌کند و عضلات سه سر بازو، شکم، شانه، گردن، لگن و کمر را درگیر می‌کند. شنای سوئدی هم برای خانم‌ها و هم برای آقایان مناسب است.

روش سوم: استفاده از کربوهیدرات را در وعده های غذایی خود بالا ببرید

افرادی که می‌خواهند لاغر شوند در قدم اول مصرف کربوهیدرات و چربی خود را کاهش می‌دهند؛ پس حالا که هدف شما چاقی است باید مصرف کربوهیدرات خود را افزایش دهید. سیب‌زمینی، ماکارونی، نان گندم، جو دوسر برنج و آجیل از سالم‌ترین کربوهیدرات‌ها هستند. پیشنهاد ما این است که از امروز به بعد خوراکی‌های زیر را به برنامه غذایی خود اضافه کنید:

  • هنگام مصرف میوه خرما، موز و کشمش را مصرف کنید.
  • هنگام خوردن گوشت، گوشت گوسفند/ گاو و مرغ را در اولویت قرار دهید.
  • هنگام خرید آجیل به دنبال بادام‌زمینی، بادام‌هندی، گردو و بادام باشید.
  • هنگام مصرف غلات، برنج و جوی دوسر را در اولویت قرار دهید.
  • مصرف کره، خامه، پنیر، ماست پر چرب و شیر را جدی بگیرید.
  • از چربی‌ها و روغن‌های سالم مانند روغن کنجد، نارگیل یا زیتون استفاده کنید.

غذاهای پر کالری مصرف کنید

غذاهای پرکالری

بهترین کار برای افزایش وزن سریع «دریافت کالری اضافی» است؛ به عبارت دیگر شما باید بیشتر از مقداری که در طول روز کالری می‌سوزانید، کالری دریافت کنید. برای افزایش آرام وزن، به ۳۰۰ تا ۵۰۰ کالری در طول روز و برای افزایش سریع وزن، به ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ کالری در طول روز احتیاج دارید. از خوراکی‌های پرکالری می‌توان به شیر، برنج، مغزیجات، کره، گوشت قرمز، سیب‌زمینی، ماهی، میوه‌های خشک، شکلات تلخ، تخم‌مرغ و پنیر اشاره کرد.

روش چهارم: فاصله‌های زمانی بین غذا خوردن را کمتر کنید

برای افزایش وزن سریع و سالم به جای اینکه در دو یا سه وعده غذایی حجم زیادی خوراکی بخورید، دفعات غذایی خودتان را بیشتر و فاصله زمانی بین آن‌ها را کوتاه‌تر کنید تا کالری بیشتری به دست آورید. در نظر داشته باشید که جز وعده‌های اصلی، باید سه یا چهار میان‌وعده هم داشته باشید.

روش پنجم: از مکمل‌های گیاهی استفاده کنید

امروزه محصولات مختلفی در بازار ادعا دارند که می‌توانند منجر به افزایش وزن اصولی شما شوند. اما باید حواستان باشد که مکمل‌های غیرگیاهی و صنعتی، علاوه بر افزایش چربی در بدن، امکان ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را افزایش می‌دهند. بنابراین بهترین پیشنهاد، استفاده از مکمل‌های گیاهی برای افزایش وزن اصولی است.

قرص کینگ فت، کاملا گیاهی و تضمینی

اگر بدنبال محصولی هستید که افزایش وزن شما را بصورت تضمینی محقق کند، قرص کینگ فت، بهترین پیشنهاد ما در آمیلی است. قرص کینگ فت علاوه بر ترکیبات کاملا گیاهی، دارای زینک، کلسیم و پروتئین بوده و موجب رشدت استخوان‌ها و بهبود استحکام استخوان‌های بدن می‌شود.

البته متاسفانه نوع تقلبی قرص کینگ فت در بازار عرضه شده است که تشابه زیادی با بسته بندی اورجینال آن دارید. شما می‌توانید این محصول را بصورت اصل از فروشگاه آمیلی تهیه نمایید. تنها کافی است برروی تصویر زیر بزنید.

قرص چاقی کینگ فت
برای مشاهده اطلاعات محصول، برروی تصویر بزنید.

پاسخگویی آمیلی در اینستاگرام

کارشناسان آمیلی، آماده پاسخگویی به سوالات شما

در اینستاگرام هستند، تنها کافی است پیج ما را در اینستاگرام دنبال کنید:

@attarirozin.com

آیا روش‌های طبیعی برای افزایش وزن موثر هستند؟

اگر می‌خواهید بدون هرگونه عارضه جانبی، افزایش وزن سریع داشته باشید، حتماً از روش‌های طبیعی استفاده کنید و هرگز به سراغ روش‌های غیراصولی مانند معجون‌ها یا داروهای افزایش وزن نروید؛ البته امکان دارد گاهی اوقات علی‌رغم انجام روش‌های طبیعی باز هم افزایش وزن زیادی را تجربه نکنید. در این شرایط می‌توانید زیر نظر یک پزشک متخصص از مکمل‌های غذایی استفاده کنید.