آیا صورت شما هم دائماً جوش می‌زند؟ آیا بدنبال روشی تضمینی برای از بین بردن جای جوش صورت هستید؟ این روزها جای جوش یکی از مهم‌ترین معضلات پوستی است که بیشتر افراد را درگیر کرده است؛ به همین علت خیلی‌ها به دنبال کرم جای جوش صورت هستند تا بتوانند زیبایی طبیعی پوست خود را برگردانند.

شرط اول در درمان جوش و آکنه این است که آن‌ها را فشار ندهید، روزی دو بار صورتتان را با پاک‌کننده‌های ملایم و آب ولرم بشویید، مواد آرایشی خود را به دقت انتخاب کنید، از آفتاب دور بمانید و مراقب داروهایی که مصرف می‌کنید، باشید. اگر این کارها را انجام دادید اما همچنان جوش زدید، می‌توانید سراغ روش‌های درمانی مختلف بروید.

 

 

موثرترین روش‌های خانگی از بین بردن جای جوش

بعد از درمان جوش یا آکنه، لکه‌هایی روی پوست صورت باقی می‌ماند که به آن جای جوش می‌گویند. هیچ‌کس دوست ندارد روی صورتش جای جوش داشته باشد. در حقیقت خودِ جوش، بعد از گذشت چند روز از بین می‌رود اما جای آن بیشتر وقت‌ها زود محو نمی‌شود. در ادامه سریع‌ترین روش‌هایی را که می‌تواند به درمان جای جوش صورت شما کمک کند، بررسی می‌کنیم.

از آلوئه ورا استفاده کنید

آلوئه ورا جزو گیاهان آبدار و گوشتی است که ژل درون آن می‌تواند به‌صورت موضعی برای بهبود پوست‌های آسیب دیده، سوخته یا جوش‌دار مفید باشد.

 

 

آلوئه ورا دارای خواص آنتی باکتریایی، آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی است. اکثر مردم حساسیتی به آلوئه ورا ندارند، به همین علت استفاده از آن کار پر ریسکی نیست.

برای استفاده، شما باید ژل درون آلوئه ورا را در یک ظرف بریزید و آن را به آرامی روی پوست صورتتان بمالید. این کار باعث مرگ باکتری‌های مضر و تقویت جریان خون در پوست می‌شود.

بهتر است شب‌ها این کار را انجام دهید و صبح‌ها صورتتان را بشویید. ترکیب آلوئه ورا با عسل و دارچین، آب‌لیمو، شکر و روغن نارگیل یا روغن درخت چای می‌تواند به درمان بهتر جای جوش کمک کند.

کرم آبرسان آلوئه ورا اصل

آلوئه ورا، گیاهی چرب و لزج است، از سویی هم دسترسی و تهیه آلوئه ورا خیلی ساده نیست. اما دلیلی ندارد که نگران باشید، شما با استفاده مستمر از محصول ژل آبرسان آلوئه ورا ALOE VERA می‌توانید حس استفاده از گیاه آلوئه ورا طبیعی را تجربه کنید. تنها کافی است این محصول را از آمیلی سفارش دهید تا درب منزل، آن را دریافت کنید.

سفارش ژل آبرسان آلوئه ورا ALOE VERA
خرید ژل آبرسان و ضد چروک پوست آلوئه ورا ALOE VERA
برای مشاهده اطلاعات این محصول، برروی تصویر بزنید.

تغذیه سالم داشته باشید

تغذیه و رژیم غذایی تأثیر مستقیم روی کیفیت و سلامت پوست دارند. قبل از اینکه به دنبال کرم جای جوش صورت باشید، ابتدا باید عواملی را که باعث بروز این اتفاق شده مشخص کنید.

اصولاً مواد غذایی که سرشار از شکر یا گلوکز هستند، مواد غذایی سرخ شده مانند نان روغنی، فست‌فودها، چیپس یا برخی از میان وعده‌ها مانند ذرت بو داده یا چوب‌شور، پوست را تحریک می‌کنند تا جوش بزند.

 

پاسخگویی آمیلی در اینستاگرام

کارشناسان آمیلی، آماده پاسخگویی به سوالات شما

در اینستاگرام هستند، تنها کافی است پیج ما را در اینستاگرام دنبال کنید:

@attarirozin.com

 

غذای فست فودی ممنوع

اصولاً غذاهای سرخ شده و چرب و تند، سرشار از چربی‌های اشباع شده و کربوهیدرات‌ها هستند. آن‌ها باعث می‌شوند پوست، چربی بیشتری تولید کند و این موضوع باعث آکنه می‌شود.

مصرف فست‌فود کلسترول و چربی را افزایش می‌دهد و باعث آلرژی، درماتیت یا کهیر در کودکان می‌شود. از این پس، به خاطر سلامتی خودتان هم که شده، از این غذاهای به ظاهر لذیذ دوری کنید و به دنبال جایگزین‌های بهتری باشید.

مصرف آب برای بهبودی جای جوش صورت بسیار موثر است

همه ما بارها شنیده‌ایم که می‌گویند: نوشیدن آب کافی در طول روز می‌تواند به بهبود عملکرد کلی بدن (از سیستم قلبی عروقی گرفته تا سیستم گوارشی) کمک کند. این موضوع روی سلامت پوست و مو هم تأثیر گذار است. وقتی به میزان کافی آب می‌نوشید، رطوبت پوست حفظ می‌شود و ریز مغذی‌های ضروری به سلول‌های پوست می‌رسند.

آب علاوه بر اینکه انعطاف‌پذیری پوست را افزایش می‌دهد، نشانه‌های پیری مانند چین و چروک را کم‌تر می‌کند. افرادی که دچار التهاب پوستی هستند باید به جای هزینه‌های عجیب و غریب برای خرید کرم جای جوش صورت فقط آب کافی بنوشند و دوش آب سرد بگیرند. این کار التهاب پوست را کاهش می‌دهد و حتی احتمال ابتلا به جوش و آکنه‌های پوستی را بسیار کم می‌کند.

 

پاسخگویی آمیلی در اینستاگرام

کارشناسان آمیلی، آماده پاسخگویی به سوالات شما

در اینستاگرام هستند، تنها کافی است پیج ما را در اینستاگرام دنبال کنید:

@attarirozin.com

 

معجزه‌ای به نام عسل برای جای جوش

عسل به دلیل خواص طبیعی ضد باکتری‌اش، التهاب و قرمزی جوش‌ها را کاهش می‌دهد. این داروی معجزه آسا می‌تواند جوش‌های صورت را تا حد ممکن درمان کند و مانع از بروز مجددشان شود. عسل خام و طبیعی به دلیل داشتن اسیدهای آمینه، اسیدهای چرب، آنتی‌اکسیدان‌ها، پپتیدها و ویتامین B التهاب و ورم پوست را کاهش می‌دهد.

در حال حاضر از عسل در محصولات آرایشی بهداشتی مختلف مانند کرم جای جوش صورت، لوسیون‌های آبرسان، بالم لب، نرم کننده‌های مو یا کرم‌های درمان چروک استفاده می‌شود. اگر ترجیح می‌دهید به‌طور طبیعی از خود عسل استفاده کنید، می‌توانید گاهی آن را با ماست، شکر قهوه‌ای، جو دوسر آسیاب شده، دارچین یا موز پوره شده ترکیب کنید.

استفاده از پک ضد لک گلدن شاین

اگر بدنبال خلاص شدن دائمی و بدون بازگشت لک‌ها و جای جوش‌های قدیمی برروی پوست صورت خود هستید، توصیه می‌کنیم تنها یک دوره از پک ضد لک گلدن شاین استفاده نمایید. این محصول کاملا گیاهی، علاوه بر از بین بردن جای جوش‌های قدیمی صورت، دارای آبرسانی عمقی بوده و توانایی بسیار بالایی دارد.

البته اگر بدنبال پوستی شفاف و براق هستید، توصیه می‌کنیم دو دوره از این محصول استفاده نمایید تا تمام تیرگی‌های موجود برروی پچوست صورت شما را از بین ببرد. شما برای تهیه این محصول می‌توانید هم اکنون اقدام نمایید تا آن را درب منزل دریافت کنید. تنها کافی است این محصول را از آمیلی سفارش دهید.

سفارش پک ضد لک گلدن شاین
برای مشاهده اطلاعات این محصول، بررروی تصویر بزنید.

علت ماندن جای جوش صورت

حتماً برای شما هم پیش آمده جوش بزنید اما بعد از چند روز خسته شوید یا به دلیل حس بدی که دارید آن را بکنید. با اینکه تخلیه جوش یک کار لذت‌بخش است اما در طولانی مدت آثار بدی دارد. اصولاً جای جوش به صورت‌های زیر نمایان می‌شود:

  • اسکار قرمز: وقتی جوش از بین می‌رود اما فرورفتگی‌های کم عمقی روی پوست باقی می‌ماند به آن «اسکار قرمز» می‌گویند. این لکه‌ها معمولاً روی پیشانی یا گونه‌ها ایجاد می‌شوند و بعد از شش ماه بهبود می‌یابند.
  • اسکار آکنه: اسکارهای آکنه بدترین نوع جای جوش هستند. گاهی اوقات جوش‌ها باعث التهاب شدید بافت زیرین پوست و آسیب زیاد به آن می‌شوند، در نتیجه برآمدگی‌ها و فرورفتگی‌های نسبتاً عمیقی روی پوست ایجاد می‌شود که با راهکارهای خانگی یا کرم‌های لایه‌بردار درمان نمی‌شوند. معمولاً در این شرایط باید از روش‌های خاص‌تر مانند لیزر استفاده کرد.
  • لکه‌های قرمز: وقتی جای جوش به تازگی بهبود یافته باشد، لکه‌های قرمزی ایجاد می‌شود. این لکه‌ها روی سطح پوست هستند و معمولاً بعد از گذشت شش ماه، کامل از بین می‌روند.
  • لکه‌های تیره: این لکه‌ها با اینکه روی سطح پوست هستند اما رنگ قهوه‌ای دارند؛ به همین علت نسبت به لکه‌های دیگر بیشتر خودنمایی می‌کنند. وقتی سلول‌ها برای درمان بافت آسیب‌دیده پوست بیش از حد ملانین تولید کنند، این لکه‌ها به وجود می‌آیند.

 

پاسخگویی آمیلی در اینستاگرام

کارشناسان آمیلی، آماده پاسخگویی به سوالات شما

در اینستاگرام هستند، تنها کافی است پیج ما را در اینستاگرام دنبال کنید:

@attarirozin.com

 

مدت زمان از بین رفتن جای جوش صورت

بهبود جای جوش به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ به‌ عنوان مثال مدت زمان درمان هر جوش اعم از جوش سر سیاه، جوش سر سفید، پاپول‌ها، ندول‌ها، پاسچول‌ها یا کیست‌ها فرق می‌کند. همچنین جوش‌ها می‌توانند خفیف، متوسط یا شدید باشند. در حالت عادی جوش‌ها باید بعد از ۶ الی ۸ هفته بهتر می‌شوند، در غیر این صورت لازم است یک روش درمانی را شروع کنید و در صورت لزوم روشی را که در پیش گرفتید، تغییر دهید.

کرم یونیک ضد لک unique cream، راه حل نهایی

کرم یونیک ضدلک unique cream تنها محصولی است که می‌تواند تمامی انواع جوش صورت را از بین ببرد. این محصول تاثیر بسیار سریع و فوق العاده‌ای داشته و بدلیل ترکیبات کاملا گیاهی خود، هیچگونه عوارض پوستی ندارد. بافت کرم یونیک ضدلک unique cream بسیار سبک بوده و به هنگام استفاده، پوست شما را اذیت نمی‌کند.

سفارش کرم یونیک ضدلک unique cream
برای مشاهده اطلاعات این محصول، برروی تصویر بزنید.